måndag 18 juli 2011

Rosendals Trädgård

Jag har ju redan snabb-bloggat om semestern, men några av sakerna vi gjorde/platserna vi besökte vill jag gärna berätta lite mer om. En del bilder har jag ju också förstås ;)

Jag har länge varit sugen på att besöka Rosendals Trädgård. Maken var inte lika intresserad, så förra sommaren blev det inte av. Vi fick dock tips om att de hade en fin lekplats och det gick lätt att ta sig till Djurgården från vår lånelägenhet i Sickla, så i år blev det av.

Det är en väldigt fin plats för en utflykt. Vi hade toppenväder - det var nästan lite för varmt till och med. Lilla T och barnen tillbringade en lång stund på lekplatsen och jag gick runt bland blommorna.



På något sätt hade jag föreställt mig att det skulle vara "finare"/mer välordnat - något i stil med en stram fransk slottsträdgård. Men det var lite vildvuxet och mer en kombination av park och handelsträdgård. Men det var vackert det också. Den här vildvuxna rabatten i lila toner är väl läcker!



Maken hade visst en egen rabatt också ;)



Bäst var nästan att picknicka i halvskuggan under äppelträden och vi var verkligen inte den enda barnfamiljen som hade hittat dit. Trädgårdscaféet hade mycket smaskigt att välja på, men det var många som hade med sig egen matsäckskorg.

Blir det för varmt kan man alltid svalka sig i en fontän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar