söndag 3 juli 2011

Ingen Såpbubbla längre

Till hösten ska lilla T byta förskoleavdelning. Hon lämnar småbarnsavdelningen Såpbubblan och börjar på Helikoptern. De är fyra barn som byter samtidigt och det känns bra, då det är de barn T leker mest med. Barnen har fått gå över till Helikoptern flera gånger i veckan under våren och "träna". Lilla T är väldigt glad när hon varit där. Det känns verkligen att hon är redo för lite nya utmaningar och det är ju spännande med de större barnen.

I fredag tömde vi lilla T:s fack på Såpbubblan. Vi tog med blöjorna hem och konstaterade att dem kommer vi inte att behöva ta med oss till Helikoptern (om allt går som vi hoppas och det ser lovande ut). Vi tackade pedagogerna med varsin present och önskade glad sommar.

Jag sa till lilla T "nästa gång du går till dagis, så är du Helikopter-barn". Det är mycket åtråvärt för både igår och idag var det första hon sa när hon vaknade: "Ska vi gå till Helikoptern nu?"

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att hon ser fram emot Helikoptern så mycket!!! :-) Och grattis till att potträningen går så bra. Här går det inte alls. Igår ville E ha sina "panties" mn efter ca 1 minut med panties på sig ville jhon absolut ha tillbaka sin blöja. Jag tänker dock att det kasnke är lika bra att vänta med detta tills efter vår Sverigeresa. Kanske är skönt att hon har blöja under flygresa etc eftersom jag reser ensam med henne. Sedan tar vi större tag i detta när vi är tillbaka här igen.
    KRAM!!
    Ps kan du skicka ett nytt email till mig på min Saltis-email (står på min blogg). Jag ahr itne kvar din och det vore bra att ha din email OM vi ev ska träffas när jag är i Skåne!? :-)

    SvaraRadera
  2. Kul! Men antar att hon kommer tycka det dröjer lite väl länge tills hon får börja :)

    SvaraRadera
  3. Saltis - det är kanske bättre att vänta. De rekommenderar ju hemmamiljö också när man tränar. Jag har mejlat dig ;)

    Anna - ja, det är svårt att vänta. Sex veckor är väl en evighet i hennes värld.

    SvaraRadera