lördag 20 november 2010

Dag 04 - Det här åt jag i dag


Idag fick jag äta frukost i relativ lugn och ro. Maken och lilla T var ute och tittade på det som var kvar av snön och kom inte in förrän jag nästan var klar. Ingen fancy-frukost trots att det är helg, utan det blir oftast samma som vanligt - fil, müsli, svart te med mjölk och en C-vitaminbrus. På vardagarna hinner jag oftast inte äta en macka, men idag blev det en med leverpastej och gurka.

En snabb kopp kaffe efter frukost och sedan åkte vi till Torna Hällestad. Där blev vi bjudna på spaghetti och köttfärsås till lunch - barnvänligt och gott - men det kändes fånigt att fotografera den. Lite kaffe och en sesamkaka blev det efter maten.

Lite mellis tillsammans med lilla T - hon åt melon, jag drack te och åt en skorpa.

Nu på kvällen har vi ätit hemlagad pizza. Ganska god, men inte riktigt så där tillfredställande flottig som köpepizza är ;)



Det är inte omöjligt att det blir en liten kvällsmacka lite senare ikväll (vi äter ju middag så fär tidigt barnanpassat) och kanske något gott om jag kan hitta något i skåpen att mumsa på.

3 kommentarer:

  1. Håller med, hemlagad pizza är GOTT men ger ju inte den där känslan av onyttighet som man också är ute efter :)

    SvaraRadera
  2. Bra att du äter nyttigt och rikligt när du ska äta för två stycken :-)! Det verkar i alla fall så av det här inlägget!
    Ha en skön fortsättning på helgen önskar Ingrid

    SvaraRadera
  3. Tack Musikanta. Hoppas din helg också varit bra!

    Jag är hemskt sugen på onyttigheter just nu, så det kanske är bra att maken håller mig tillbaka och förelår "den gyllende medelvägen".

    SvaraRadera