måndag 22 november 2010

Man kan väl konstatera ...

... att det var ovanligt dumt att tvätta alla gravidbyxor på en gång. Eller i alla fall att inte se till att något par hade torkat. Det gav mig bara ett par "mjukis"-byxor och en kjol att välja mellan. Mjukisbyxorna kändes inte helt rätt på kontoret. Kjolen är väldigt skön, men fy så kallt det är!

Dessutom har jag märkt en oroväckande tendens med den här magen - den växer väldigt snabbt! En del kläder som jag hade långt in i förra graviditeten börjar sitta åt och det är inte alls skönt. Återigen känns kjolen lockande, men jag upprepar - fy så kallt! Och då är det ändå bara november. Det är ju oftast ännu kallare i januari- februari. Finns det långkjolar i täckjackstyg för gravida tro?

5 kommentarer:

  1. Som den här tjockkjolen? Inte för gravida men med dragkedjor i båda sidor. Tyvärr är priset inte så tilltalande... http://www.naturkompaniet.se/Product/Product.aspx?id=101688

    SvaraRadera
  2. Ja, det var precis något i den stilen jag tänkte på ;)
    Jag får be mamma sy en gravidvariant.

    SvaraRadera
  3. Själv har jag två för långa gravidbyxor och har varit för lat att lägga upp dem så nu får jag gå i stövlar och stoppa in dem. Tur att det ändå är snyggt och mode att ha det så! :)

    SvaraRadera
  4. Vad är det för fel på mjukisbykor:-)?

    Lycka till med bebben:-)


    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera
  5. Anna - ja, det är tur!

    Lit de Parade - tack ska du ha! Kul att du tittade in. Och det är väl egentligen inget fel på mjukisbyxor, men man känner sig ju inte precis galant i den ;)

    SvaraRadera