lördag 20 november 2010

En utmärkelse

Jag har fått en award av Cissi på Bokstunder. Stort tack!

Regler:

1. Tacka den du har mottagit priset ifrån.
2. Kopiera prismärket till din blogg.
3. Berätta vilka 3 författare du räknar bland dina favoriter och nämn en favoritbok per författare.
4. Skicka awarden vidare till 5 mottagare som du tycker förtjänar den.


Tre av mina favoritförfattare:

1. Elend Loe är en väldigt roligt norsk författare. Jag skrattade högt flera gången när jag läste Expedition L och hans barnböcker om Kurt är fantatiska.

2. Mycket humor finns också hos Arto Paaslininna. En av favoriterna är Kollektivt självmord.

3. Jag tycker också mycket om Haruki Murakami som skriver vackra och finstämda böcker. Norwegian Wood är favoriten.

Den här utmärkelsen har cirkulerat ett tag och flera bloggar jag läser har redan fått den, så jag skickar den inte vidare till någon särkild, men känner någon att de behöver ett körsbär för att pigga upp sig så är man välkommen att plocka ett här.

4 kommentarer:

  1. Tack!
    Jag tänkte nämna husvagnsmatchningen, men glömde. Du är observant du ;-)
    Bra tyg som passar till både möbler och bruksvaror. Eller hur!?

    SvaraRadera
  2. Bra med lite lästips!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Emma - Ja, det är ett verkligt snyggt tyg :)

    Musikanta - håll till godo. Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst Haruki men de andra håller jag med om! Jag tror aldrig att jag skrattat högt så många gånger när jag läst en bok, som Expedition L :)

    SvaraRadera