onsdag 10 november 2010

Hemmajobb

Jobbar hemma idag (ja, fast just nu har jag kaffepaus).
Det är trivsamt.

Jag gick upp en hel timme senare än jag brukar.
Vi åt frukost tillsammans hela familjen.
Jag lämnade lilla T på dagis.
Jag var på plats vid datorn lite tidigare än jag brukar en vanlig dag.

Jag slapp trängas på tåget.
Kaffet här är mycket godare än i automaten på jobbet.
Jag kör några maskiner tvätt under tiden som jag jobbar.

Och jag är faktiskt väldigt effektiv. Jag har nog redan gjort mer denna förmiddag än jag brukar på en hel dag på kontoret.

Men att jobba hemma varje dag kanske inte heller är bra. Då måste man vara väldigt diciplinerad. Och även om kaffet inte är så gott är det ju trevligt att ha kollegor att dricka det med.

2 kommentarer:

  1. Skönt! ja tror som du på att jobba hemifrån då och då. Skulle sakna kollegor om jag satt hemma varje dag. Och effektiviteten är alltid bäst om man har mycket att göra och vet exakt vad man planerat in för dagen. Då fungerar hemmajobb bäst. För mig iallafall. Men som sagt, någongång ibland är det så skönt. Särskilt när man pendlar. Att slippa pendla och faktiskt utnyttja den tiden till jobb istället.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Brukar vara så! Men skulle inte vilja jobba hemifrån jämt för då skulle jag sakna det sociala för mycket.

    SvaraRadera