måndag 29 november 2010

Dag 13 - Den här veckan

Den här veckan hade vi hoppats att vi skulle slippa VAB:a, en tyvärr är lilla T fortfarnade inte pigg, så idag är hon hemma med sin pappa. det börjar bli riktigt trist det här. I övrigt så är det en helg vanlig arbetsvecka, utan någon speciellt inplanerat - och det känns faktistk väldigt skönt!

På söndag ska vi ha glöggfika i bostadsrättsföreningen och det är ännu så länge den enda inbokade helgaktiviteten.

Jag hoppas däremot att jag ska hinna med att göra en julkrans och att fixa nya glasögon (ja, i alla fall beställa dem). Några julklappar kanske också hinns med - i alla fall de som ska postas iväg.

8 kommentarer:

  1. Vad passande med just det här temat på en måndag!

    SvaraRadera
  2. Jag försökte skaffa nya glasögon i somras men fick inte för optikern eftersom jag var gravid/ammade och synen kunde ändras. Jag var välkommen tillbaka när jag ammat i 3 månader. Så framåt våren sådär...

    SvaraRadera
  3. Anna - ja, absolut!

    Lina - jag har också hört att det kan vara så, men detta är akut. Mina håller på att falla i småbitar. Så jag tänkte mig ett par billiga så att jag ser någonting. Annars kanske jag tar med mig fel bebis hem i mars ;)

    SvaraRadera
  4. Småbarnsmammorna har det inte lätt så här års. Mirren och Mirrmaken har vabbat i fjorton dagar omväxlande med magsjuka barn. Först den ene och sen den andre. På dagis får inte det ena syskonet gå om det andra är hemma med magsjuka...

    VEM har sagt det där om glasögon? Har aldrig någonsin behövt att ändra på styrkan på mina p.g.a. graviditet. Måste vara något nytt...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jobbigt med sjuka lilla T. Här är också sjukt. Vi vabar fast det ju inte finns vab här. Men hemma är vi iallafall. Jag ska snart bli avbytt av M hoppas jag. Han sa att han skulle komma vid femtiden.
    Hoppas lilla tjejen snart kryar på sig. Både din och min hahahaaa! :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Musikanta - ja, det är sannerligen något av en prövning.
    Min källa ang glasögonen tror jag var min kollegas syster. Hon är optiker, så hon borde ju veta.

    Saltis-vår skrutta är bättre och orkar nog dagis imorgon. Hoppas er tjej mår bättre också! Kram!

    SvaraRadera
  7. Du får gå på lukten annars :) Linser tipsade optikern om, då kunde jag komma in och byta styrka om det behövdes.

    SvaraRadera
  8. Trist men så mycket sjukdom; här är det jag som är sjuk efter att ha haft Es småkusiner på besök; jag misstänker dagisförkylning!
    Jag fick inte heller köpa nya glasögon när jag var gravid; jag var in i typ vecka sju och det rekommenderades inte :(. Men måste man så måste man ju!
    Kram Jessica

    SvaraRadera