fredag 5 november 2010

Håll i mig!

Skyndade mig till tåget och dagishämtning. Halvvägs över Lilla Torg högg det till som bara attan i sidan. Världens håll! Jag fick nästan stå dubbelvikt. Försökte profylaxandas, men skyndade sedan vidare för att inte missa tåget. Men hållet höll (!) i sig och släppte inte förrän nu när jag satte mig ner.

Är det här någon slags gravidåkomma som jag ska räkna med nu? Då får jag lämna jobbet tidigare när jag har hämtning så att jag kan gå i snigeltakt.

Annars mår jag bra, tackar som frågar. Några små gravid-glädjeämnen som konstant kissnödighet, halsbränna, lättblödande tandkött och falsk ischias bara - men på det hela är det väl inget att gnälla över.

5 kommentarer:

  1. Det där med konstant kissnödighet tar kål på mig! Jag är uppe 4-5 ggr per natt och dagarna ska vi inte ens tala om. Kan man hoppas att den går över, för ett tag iaf??
    Hoppas att håll inte är en gravidåkomma och att det där var en engångsföreteelse. Trevlig fredagskväll!

    SvaraRadera
  2. Kommer hållkänslan tillbaka när du inte anstränger dej så får du söka ...Annars är det väl en av många krämpor man får när man är gravid...glömmer nästan av hur det var! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Hoppas det bara är något tillfälligt! Jag har haft stor tur och mått oförskämt bra (förutom många, många månader med illamående) och sluppit allt typ. Inget ryggont, vattensamling eller halsbränna och det är först nu jag börjar känna av den där konstanta kissnödigheten. Har haft lite blod i näsan några gånger men sluppit blödande tandkött. Känns som om jag riskerar få allt nu på slutet istället??!!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är inte lätt att dra ner på tempot med det är kanske det som ska till? Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, jag får väl börja vagga fram i gåstakt ;)

    Kissnödigheten nästan värst, för man sover ju så dåligt.
    Men man får försöka hålla ögonen på målet :)

    SvaraRadera