onsdag 3 november 2010

Välekiperad!

Jag vill ju vara lite fin - även med en mage som putar. Men just för att det är ett tillfälligt (förhoppningsvis!) tillstånd, så vill jag ju inte lägga ut en förmögenhet på nya kläder.

Jag har förvisso en hel del mammakläder kvar som jag skaffade förra gången, men då var jag ju till största delen gravid på våren/sommaren, så på byxfronten finns inte mycket att hämta ibland de sakerna - om man inte tycker att tunna bomullsbyxor i trekvartsmodell känns lämpligt i perioden november-mars.

Vinterjacka är också ett problem som jag inte behövde tänka på förra gången. Problemet är inte bara att en eventuell vinterjacka inte ska gå att stänga, utan snarare den totala bristen på vinterjacka.

Men nu har det hela löst sig på ett (eller flera) synnerligen bra sätt.

1, en påse med lånekläder från kollegan som plötsligt dök upp på mitt kontor
2, en påse med arve-kläder från vännen A som inte planerar fler bebismagar
3, en lånejacka från vännen J
4, en lyckad shoppingrunda där jag satte sprätt på födelsedagspresentkorten (tack, tack!)

Nu återstår bara ett litet bry med kläder som lämpar sig för pulkabacken, men i övrig är magen mycket välekiperad.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur du har med vänner som kan låna lite kläder, mina är alldeles för spinkiga för att ngt ska passa. ;-)
    Jag har iofs köpt några stickade tights och tunikor, men dem kan jag nog ha en bra bit efteråt också.

    SvaraRadera