måndag 1 november 2010

På flygbussen

Lyckades visst förtränga hela helgen att jag skulle upp och jobba på mässa i Stockholm denna vecka, det blev akut och mycket ostrukturerad packning på söndagkvällen och alltför sent i säng för att det ska vara bra. Men nu är jag i alla fall på flygbussen (som jag hann med sådär på håret) så nu får vi bara hoppas att det blir bra dagar. Några författarmöten och mat med ett par vänner ska jag också hinna med - och förhoppningsvis lite kultur!

Helgen var för övrigt väldigt bra. På lördagen åkte vi tre småbarnsmammor till Viktoria Park i Malmö för att gå på spa och äta gott. En sväng på konsthallen och en liten runda på stan klämde vi också in, innan vi åkte hem till våra barn och makar - som hade fixat en smarrig middag åt oss.

Storstädningen på söndagen var väl inte riktigt lika kul, men i sanning välbehövlig. Sedan fixade vi vinteroverall och vinterskor åt lilla T och kunde bocka av det på listan. Och så trevlig middag med vännen K som vi inte sett på länge.

Nu en arbetsvecka alltså. Fick nyss lite hicka när jag tittade på flygbussens klocka, men insåg ganska snabbt att den inte var omställd till vintertid. Puh! Annars hade det varit bråttom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar