söndag 28 november 2010

Dag 12 - I min handväska

I min handväska just nu:

Handsprit, vattenflaska och en tovad portmonä från Island med danska pengar (kvar sedan turen till Helsingör).

En lite "börs" (en present från Anna of Sweden) med laddare till mobiltelefonen, iPhonefodral (telefonen tar jag bilden med), plånbok (souvenir från Manchester), en annan liten börs med småsaker som huvudvärkstabletter och sådant.

Ytterligare en liten förvaringspåse (den svarta med katter, som min mamma sytt) med smått och gott t.ex. min nya "bästis" halsbrännetabletterna.

Måndadskort på Skånetrafiken, visitkortsfodral, två pennor, passerkort till jobbet, läppglans, Försvarets hudsalva, nyckelknippa, tygfodral till pappersnäsdukar (som Evasleva har sytt) och halstabletter.

I vanliga fall har jag alltid min kalender och en pocketbok också, men kalendern har jag glömt på jobbet och boken låg på sängbordet.

6 kommentarer:

  1. Vad kul att lilla börsen får hänga med i vardagen!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den här utmaningen...Har märkt att jag har otrooooligt mycket i min handväska :O

    SvaraRadera
  3. Handsprit är ju väldigt bra att ha just nu! Vad fint iphonefodralet var!

    SvaraRadera
  4. Just ja, halsbränna har jag som tur var inte fått ännu. Tror jag i alla fall. För antar att man vet vad det är när det kommer??

    SvaraRadera
  5. Jag skulle inte våga tömma ut innehållet i min handväska - men jag har minst lika många prylar som du i den!

    SvaraRadera
  6. Anna - ja, den är så fin ju!

    Åsa- mer än i min alltså?;)

    Anna F&T-ja, halsbrännan kommer du att märka;)
    Mobilfodralet kommer från Ordning & Reda och finns i många fina färger.

    Musikanta - :-)

    SvaraRadera