måndag 15 november 2010

Upp och nervända VAB-världen

Efter en orolig natt konstaterade vi att lilla T hade feber och måste stanna hemma i sängen. I vanliga fall tillämpar vi VAB:andet enligt varannan-gångsprincipen, med inslag av en "vem har mest att göra på jobbet eller har viktigast möten"-diskussion.

Idag var båda föräldrarna väldigt villigt inställda till att stanna hemma. Tanken på att krypa ner i sängen igen bredvid det där varma lilla knytet var oändligt mer lockande än att ge sig ut i den gråkalla novembermåndagen. Men maken "vann" och jag sitter på Pågatåget.

4 kommentarer:

  1. Haha, kan tänka mig att det lockade att bli kvar i sängen idag. Usch vilket ruskväder vi har här också.

    Kanske kommer det paket till dig idag :)

    SvaraRadera
  2. Jag vabbar mig själv idag och det känns helt okej med tanke på vädret. Måste dock pallra mig ut för en lägenhetsvisning men det är ju en kort grej i alla fall och väldigt nära där vi bor. Peter gick själv på visningarna igår men idag vill jag också se.

    SvaraRadera
  3. Haha!! Det är ju iallafall bättre åt det hållet än när det är tvärtom. Hoppas lilla T kyrar på sig snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Eva - jag, det var mycket lockande. Åh, spännande med paket! (fast jag vet vad som är i det).

    Anna - krya på dig! Och hoppas visningen var värd att pallra sig ur sängen för.

    Saltis - tack, hon verkar redan piggare.

    SvaraRadera