lördag 20 augusti 2011

Ändrade planer

Det blir till att ändra planerna när någon blir sjuk.
Igår skulle egentligen jag ha hämtat lilla T tidigare och så skulle vi åka till vännerna i Bunkeflo för att fika och leka på temalekplatsen som finns där. Men eftersom lillkillen fick feber redan på torsdagen väntade jag med att berätta för lilla T om utflykten och det var nog tur. När lille N fortfarande hade feber igår morse och maken dessutom kom hemstapplande från jobbet bestämde jag mig för att avboka. Vännernas stora flicka ska börja förskoleklass på måndag och jag ville inte ta med någon bacill hem till henne. Just när jag skulle sms:a fick jag ett meddelande från dem om misstänkt magsjuka. Nu håller jag tummarna för att de är friska till skolstart. Vi fick roa oss på vår gamla vanliga lekplats istället.

Idag hade vi tänkt åka till badhuset i Lomma hela familjen. Lille N har dock fortfarande feber och maken kände sig inte kry heller. Lilla T och jag lämnade sjuklingarna hemma och det blev mysigt mammadotter-bad istället. Inte så dumt att kunna ägna tid år lilla T helt utan bebisdistraktioner.
Maken hade däremot inte haft det så kul därhemma med febrig och missnöjd bebis. Annars hade det ju kunnat vara mysigt för honom med lite bebistid på egen han. Vi får göra om det någon gång när de båda är friska och kan njuta av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar