fredag 26 augusti 2011

Mammastress

Första mötet med föräldragruppen på BVC idag. Informationen blir väl mest en repetition, men det kan ju vara trevligt att komma ut lite och kanske träffa några trevliga personer att mammahänga lite med.

Men plötsligt blev jag alldeles stressad. Jag vill att lille N ska vara så fin som möjligt, men det är inte svårt. Men sen måste man ju själv se lite halvsnygg ut (det känns i alla fall som att man måste det). Just nu är kläder jobbigt, för inget passar riktigt bra. Fast jag kommer i mina gamla storlekar så sitter de inte snyggt, och jag har inte heller lyckats så bra med min shopping. Sedan ska det vara amningsvänligt och gärna lekplatsvänligt så att jag gå direkt och hämta lilla T (och vem orkar hålla på att byta om flera gånger om dagen) och inte för varmt. Puh!

Jag kände mig lite 70-tal i det jag till slut fick på mig - i min bruna stickade långkofta och träskor. Men 70-talet är väl inne igen, eller ? ;)

6 kommentarer:

  1. Det har ju varit 80-tal ett tag nu och det fortsätter väl, men nu kommer utsvängda jeans igen (tyvärr, gillade det smala modet). Jag håller med dig om att det känns som man vill klä upp sig, sökord i alla fall tänka lite extra på det. Hoppas det var trevligt!

    SvaraRadera
  2. Jag kände på mig att jag var hopplöst ute ;) Men 80-talskläder är inget för mig i vilket fall som helst. Själv är jag glad för att det är lättare att hitta "boot cut" igen, däremot har jag svårt för att alla byxor är så höga i midja.
    Det var trevligt och jag behövde inte skämmas ;)

    SvaraRadera
  3. Haha alltså jag menade att det är både 70- och 80-talsmode nu men 70-talet är mer nytt så att säga. Och långa koftor är inne så du är inte alls ute! :) Men visst är det skönt att vara i den åldern att man inte behöver bry sig om alla trender!

    Såg att där det står "sökord" i min tidigare kommentar ska det stå försöka!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag undrade vad Anna menade med "sökord" :)
    Hur var det då? Ni verkar ha en mysig fredag!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du va snygg!

    SvaraRadera
  6. Anna - jag förstod vad du menade ;)

    Evasleva - det var trevligt.

    Jessica - tack :)

    SvaraRadera