torsdag 18 augusti 2011

Varannandagsväder

I tisdags var det sommar i Lund. Jag lämnade lilla T på förskolan och bestämde mig för att promenera tvärs över stan till babysimmet. Det var bassängpremiär för lille N. Det gillade han mycket! Så här första gången var bebisarna bara i bassängen en liten stund för att vänja sig, men han var på strålande humör hela tiden. Efteråt var han vrålhungrig och somnade sedan sött i vagnen så fort den började rulla.

Jag passade på att ta en tidig lunch på en bänk i solen. När lillkillen vaknade fick han sin lunch och jag kaffe på en annan bänk. Sedan somnade han igen. Det verkade ta på krafterna att simma ;)

När vi hämtade lilla T kunde vi stanna kvar i parken och äta mellanmålet där. Härligt! Det är många sådana dagar jag hoppas på i höst.

Igår var det däremot tristare väder och jag och lille N åkte till Nova för att uträtta ärenden och handlade sedan mat. När vi skulle hämta lilla T så öppnade sig himlen i ett riktigt ösregn, så det blev snabb transport hem och filmmys som eftermiddagsaktivitet istället för lekplatshäng.

Idag är det fint igen. Lille N somnade i vagnen på väg från lämning, så jag promenerade vidare och har nu parkerat mig på en uteservering med en kaffe. Håll tummarna för att jag hinner läsa ett kapitel i min bok innan han hinner vakna!

1 kommentar: