fredag 12 augusti 2011

Svårt att orka

Sitter här i soffan och orkar inget annat. Jag borde gå och sova, så att jag har lite ork imorgon. Idag har jag inte haft någon alls. Jag har sovit för lite (mindre än vanlig) och har varit väldigt sur och gnällig idag. Ingen ork och på ruskigt dåligt humör.

Nu känns det lite bättre eftersom jag fick en stund på stan för mig själv i eftermiddags då jag äntligen fick håret klippt och kunde göra ett par ärenden (och äta lite choklad). Dessutom kom maken hem från affären med vackra liljor till mig och vi har nyss ätit lite goda ostar och druckit vin. Han är bra min man.

Det dålig samvetet gnager dock i mig. Jag har inte varit en särskilt bra mamma till mina små idag. Lille N kanske inte märker någon skillnad, men jag har haft väldigt lite tålamod med lilla T idag. Hon har förvisso ett temprament just nu som kan reta gallfeber på ett helgon, men ändå. Jag önskar att jag hade tålamod att möta hennes humör, att hjälpa henne med det hon kämpar med, att vara konsekvent och rättvis istället för att tänka att hon bråkar och krånglar. Men det är så svårt. Speciellt när man känner sig lite småhänglig och ur gängorna själv. Dålig samvete är del av föräldraskapet antar jag, men det är ju inte precis någon tröst en sådan här dag.

5 kommentarer:

  1. Önskar dig en stor styrkekram. Det där måste väl alla föräldrar känna igen sig i? Vissa dagar önskar man ju nästan att man inte hade barn, eller rättare sagt att någon annan kunde ta hand om det så att man fick vara ansvarsfri och bara bry sig om sig själv ;)
    Det kommer bättre dagar!
    Skönt med en förstående man som vet vad man vill ha då :)

    SvaraRadera
  2. Det har man rätt att vara ibland! Skönt du fick lite egentid just en sådan dag!

    SvaraRadera
  3. Vet precis hur det känns! Men tänk på de dagar och stunder du är en bra mamma!!!

    SvaraRadera