söndag 14 augusti 2011

Sista semesterdagen

Trots att jag bott i Skåne väldigt länge och trots att jag är i Malmö nästan varje dag till vardags, så har jag aldrig satt min fot i Pildammsparken.

Det blev det ändring på idag. Det var makens sista semesterdag och en bra dag att göra en utflykt på. Efter lunchen åkte vi till Malmö för att gå på Nallekonsert. Vi var inte de enda som hade hittat dit ;)



Efter konserten åt vi lite mellanmål och gick sedan på upptäcktsfärd vid dammarna och i parkens lekplatser. Här finns t.ex. Spindel-lekplatsen som är en av Malmös temalekplatser. Den var väldigt fin med en stor rutschkane-spindel, söta små lekhus och en roligt trädäck där man kan springa runt, runt ...
Så det är ett bra utflyktstips till småbarnsfamiljen.

Lilla T hade nog kunnat stanna längre, men vi var bjudna på kvällsmat till familjen C, som vi inte träffat på ganska länge. Så vi lämnade parken och åkte hem till vännerna. Där fick vi indisk veggogryta med hembakt naanbröd och deras lille kille fick klappa lite på lille N som förberedelse inför ankomsten av ett eget småsyskon om några veckor.

Nu på kvällen har vi plockat med lilla T:s dagissaker. Imorgon börjar vardagen igen. Men sommaren är inte slut riktigt än - så det så ;)

3 kommentarer:

  1. Låter som en bra sista semesterdag!

    Vilken rolig lekplats! Ska komma ihåg det om vi är i Malmö någon gång!

    SvaraRadera
  2. Ja, då var det på tiden att ni kom dit :-)! Det är en mysig park.

    SvaraRadera
  3. Anna - jag kan tipsa om fler banrvänliga ställen om du säger till.

    Pyrets mamma - ja, det var det absolut. Både på tiden och en mysig park.

    SvaraRadera